Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2019

Κινήσου περισσότερο, ας είναι και πολύ χαλαρά

Αναβάλετε συνεχώς την άσκηση επειδή πιστεύετε ότι θα πρέπει να ακολουθήσετε ένα αυστηρό πρόγραμμα βάζοντας υψηλούς στόχους;

Μια μελέτη παρατήρησης που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Journal of the American Heart Association υποδηλώνει ότι ακόμη και η ελαφριά σωματική δραστηριότητα, σε συνδυασμό με λιγότερη καθιστική ζωή, σχετίζεται με σημεία καλύτερης καρδιακής και αιμοπεταλιακής υγείας στους ηλικιωμένους.

Οι ερευνητές ανέλυσαν τις πληροφορίες για την υγεία για περισσότερα από 1.600 άτομα ηλικίας 60 έως 64 ετών που υποβλήθηκαν σε κλινικές εκτιμήσεις και φορούσαν όργανα παρακολούθησης της καρδιάς και της φυσικής δραστηριότητας για πέντε ημέρες. Η σωματική δραστηριότητα των συμμετεχόντων κυμαινόταν από την πολύ ήπια - όπως το τέντωμα και το γκολφ - μέχρι τη μέτρια έως έντονη δραστηριότητα, όπως το γρήγορο περπάτημα, το χορό και το κόψιμο των χόρτων με χορτοκοπτικό μηχάνημα.

Οι επιστήμονες εξέτασαν επίσης τους δείκτες αίματος των συμμετεχόντων για καρδιαγγειακά νοσήματα, συμπεριλαμβανομένων των δεικτών φλεγμονής C-αντιδρώσας πρωτεΐνης και ιντερλευκίνης-6.

Τα αποτελέσματα: σε σύγκριση με την καθιστική ζωή, τα άτομα με ελαφρά έως μέτρια επίπεδα δραστηριότητας είχαν πιο ευνοϊκά προφίλ βιοδεικτών.

Συμπέρασμα: Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η αντικατάσταση της καθιστικής ζωής με οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα σχετίζεται με την καλύτερη υγεία, οπότε μην αφήνετε τους υψηλούς στόχους σωματικής δραστηριότητας να σας κρατούν "κολλημένους" στον καναπέ.