Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2016

Γιατί είναι δύσκολο μετά από ένα σημείο να χάνουμε κιλά;


Δρ Ψυρρόπουλος Ζ. Δημήτρης
Ειδικός Καρδιολόγος Ενηλίκων και Παίδων

ProCardia Medical Institute
ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΟ & ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΟ - ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΩΝ
Κλεάνθους 16 (γωνία με Κ. Καραμανλή) - Ιπποκράτειο - Θεσσαλονίκη - ΤΚ 54642
2310 913 880 & 6944 372 956 - e-mail: dps.kardiologos@gmail.com

Τι είναι το "πλατώ" στις προσπάθειες απώλειας βάρους; Γιατί είναι δύσκολο μετά από ένα σημείο να χάνουμε κιλά; Πως μπορούμε να το προσπεράσουμε;

Καθημερινή άσκηση, βελτιωμένη διατροφή, συμπληρώματα διατροφής, χάσιμο κιλών και κάποια στιγμή στοπ. Επιμένουμε αλλά δεν πάει η ζυγαριά παρακάτω. Απογοητευτικό, αλλά αυτό είναι το "πλατώ".
Σήμερα γνωρίζουμε ότι αποτελεί απαραίτητο τμήμα της όλης προσπάθειας απώλειας βάρους. Είναι το σημείο που το σώμα στέλνει μηνύματα και λέει ότι από εδώ και εξής χάνοντας βάρος δεν χάνεις μόνο λίπος αλλά χάνεις και μυικό ιστό, πράγμα που δεν είναι και τόσο καλό. Συνεπώς ο μεταβολισμός μας αρχίζει να επιβραδύνει έχοντας σαν στόχο να προστατέψει τον οργανισμό μας από ανεπιθύμητες εξελίξεις.
Τι κάνουμε τότε; Ορίστε, μερικές χρήσιμες συμβουλές για να αναδιοργανώσουμε το ταξίδι μας για την σταθερή απώλεια βάρους:
- Επαναξιολόγηση των συνηθειών που υιοθετήσαμε για την απώλεια βάρους. Ισχύουν ακόμη ή έχουμε παρακάμψει από τη δίαιτα και την άσκηση; 
- Κόβουμε περισσότερες θερμίδες από τη διατροφή μας. Αν είμαστε κάτω από 1.200 θερμίδες την ημέρα, δοκιμάζουμε αφαίρεση ακόμη 200 θερμίδων
- Εντείνουμε την άσκηση. Ένας πολύ καλός τρόπος η προσθήκη βαρών. Η άρση βαρών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε τη μυϊκή σας μάζα και να κάψετε επιπλέον θερμίδες την ίδια στιγμή. Επίσης, η προσθήκη 15 έως 30 λεπτών επιπλέον άσκησης επιπλέον ένταση.
- Σκεφτόμαστε τι μπορούμε να κάνουμε επιπλέον, ίσως έξω από το γυμναστήριο, ώστε να κάψουμε θερμίδες. Μερικά απλά παραδείγματα: δεν χρησιμοποιούμε ασανσέρ αλλά τις σκάλες, καθημερινό περπάτημα ή ποδήλατο πηγαίνοντας στη δουλειά για ψώνια ή για διασκέδαση, συχνά διαλλείματα για περπάτημα στη δουλειά μας, κ.α.
-Εννοείται ότι οι οδηγίες εξειδικευμένων επιστημόνων (ιατροί, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, γυμναστές, κ.α.) θα αποτελέσουν οδηγό για το σχεδιασμό των επόμενων σταδίων για την επιθυμητή και απαραίτητη απώλεια βάρους. 

Στο τέλος όμως, αυτό που σίγουρα μένει ανεξάρτητα αν χάσουμε πολλά κιλά ή όχι, είναι ότι όλες αυτές οι αλλαγές βοηθούν σημαντικά την εξέλιξη της συνολικής υγείας μας (π.χ. το καρδιαγγειακό σύστημα). Αυτό είναι ένα γεγονός που δεν αμφισβητείται, και όπως μου αρέσει να λέω "αξίζει να το γιορτάσουμε".

Πηγές: Mayo Clinic, Dimitrios Psyrropoulos