Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015

Είναι καλύτερο το αλάτι Ιμαλαΐων από το κοινό αλάτι;



Το ροζ αλάτι Ιμαλαΐων δεν είναι τελικά και τόσο ... ωφέλιμο για τον οργανισμό

Το ροζ αλάτι Ιμαλαΐων προτείνεται συχνά στις μέρες μας, και έχει γίνει και μόδα, σαν εναλλακτικό του κοινού αλατιού. Η αιτιολογία είναι ότι δεν ανεβάζει την αρτηριακή πίεση, και επιπλέον δρα ευεργετικά 1) σε διάφορα γαστρεντερικά προβλήματα, 2) στο καρδιαγγειακό σύστημα και στην κυκλοφορία του αίματος, 3) στην διατήρηση της οστικής πυκνότητας και στην οστεοπόρωση, και τέλος 4) στον μεταβολισμό με τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες που του αποδίδονται.

Η αλήθεια είναι ότι το αλάτι Ιμαλαΐων προέρχεται από κρυστάλλους αλατιού από το Πακιστάν και είναι ουσιαστικά ένας τύπος ορυκτού αλατιού, καθώς αποτελείται κατά 90-95% από χλωριούχο νάτριο, δηλαδή αλάτι. Η κύρια διαφορά είναι η χαρακτηριστική ροζ απόχρωσή του.

Σε αντίθεση με αυτά που υποστηρίζουν όσοι το συστήνουν, το ροζ αλάτι έχει ακριβώς την ίδια δράση με το κοινό που χρησιμοποιούμε στο φαγητό, επηρεάζοντας εξίσου αρνητικά την αρτηριακή πίεση και την καρδιαγγειακή λειτουργία. Δεν αποτελεί αθώο υποκατάστατο του αλατιού και θα πρέπει και αυτό να καταναλώνεται με μέτρο. Οι υπόλοιπες δράσεις που του αποδίδουν βασίζονται στην μικρή περιεκτικότητά του σε άλλα μέταλλα που ωστόσο αμφισβητούνται από αρκετούς ερευνητές. 

Συνεπώς δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να αντικατασταθεί το κοινό αλάτι με αυτό των Ιμαλαΐων, εκτός και αν θεωρηθεί ελκυστικό το ροζ χρώμα και η αδρότερη επεξεργασία του.

Επειδή συχνά στους επισκέπτες του ιατρείου μου ή στις ομιλίες μου προτείνω τη διακοπή ή έστω την ελάττωση της πρόσληψης αλατιού και επειδή στις περισσότερες περιπτώσεις αντιμετωπίζω ... ευκολονόητες δυσκολίες, έχω καταλήξει να προτείνω την αντικατάστασή του με συνδυασμούς διάφορων μπαχαρικών και βοτάνων, όπως λίγο παραπάνω πιπέρι στο φαγητό, λίγη επιπλέον ρίγανη στη σαλάτα, κανέλα, ξίδι, λεμόνι, μαϊντανό, δυόσμο, δεντρολίβανο, ....., κ.α.

Πηγές: onmed.gr, myself.gr