Παρασκευή, 2 Μαΐου 2014

Τα απλά μαθηματικά νικούν την παχυσαρκία



dps.kardiologos@gmail.com & 6944 372 956

Σας προτείνω τη λύση: Απλά μαθηματικά για τη μείωση του σωματικού βάρους

Τι θα μπορούσε να βελτιώσει τη διάθεσή μας, να ενισχύσει τo ανοσοποιητικό μας σύστημα, και να μειώσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις, σακχαρώδη διαβήτη, αρτηριακή υπέρταση και καρκίνο του παχέος εντέρου; Η απάντηση είναι η τακτική άσκηση και τα μαθηματικά, όχι τα δύσκολα αλλά τα απλά!

Μπορεί να φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, αλλά σίγουρα είναι. Εκατοντάδες μελέτες δείχνουν ότι η άσκηση βοηθά στην ευεξία και στην μακροζωία. Τα παρακάτω απαντούν σε πολλά σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τη σωματική δραστηριότητα. Επίσης, μας βοηθούν στην έναρξη και διατήρηση ενός προγράμματος άσκησης που ταιριάζει στις δυνατότητες και στον τρόπο ζωής μας.

Η απόλαυση που νιώθουμε τρώγοντας μια σοκολάτα διαρκεί μόνο λίγα λεπτά. Ωστόσο, το κάψιμο των θερμίδων που περιέχει μπορεί να κρατήσει μέχρι και τρία τέταρτα της ώρας.

Για να χάσουμε ένα κιλό με την άσκηση, θα πρέπει να κάψουμε περίπου 3.500 θερμίδες. Μπορεί να χρειαστούν αρκετές ημέρες με μέτριας έντασης άσκηση για να συμβεί αυτό. Μια καλύτερη στρατηγική για την απώλεια βάρους περιλαμβάνει μια διττή προσέγγιση: την άσκηση και την μείωση των θερμίδων.

Αν και η άσκηση από μόνη της δεν είναι η πιο γρήγορη διαδρομή προς την απώλεια βάρους, προσφέρει σημαντικά οφέλη πέρα από την μείωση των θερμίδων. Αυξάνει το ρυθμό με τον οποίο μπορούμε να κάψουμε τις θερμίδες. Επίσης τα κιλά που χάνονται μέσω της ενίσχυσης της φυσικής δραστηριότητάς μας, περιλαμβάνουν σχεδόν εξ ολοκλήρου λίπος, και όχι μυϊκή μάζα.

Κάντε απλά μαθηματικά

Ξεκινήστε με αυτόν τον αριθμό: 3.500. Τόσες θερμίδες αποθηκεύονται σε ένα κιλό σωματικού λίπους. Βάση αυτού του αριθμού μπορείτε να υπολογίσετε πόσο βάρος μπορείτε να χάσετε μέσω κάποιας δραστηριότητας, την μείωση των θερμίδων, ή και τα δύο.

Το περπάτημα ή το τρέξιμο καίει περίπου 100 θερμίδες ανά χιλιόμετρο. (Ακριβώς πόσες θερμίδες θα κάψετε εξαρτάται από μια σειρά από πράγματα, όπως το βάρος σας και πόσο γρήγορα μπορείτε να περπατήσετε). Με αυτόν τον τρόπο  χάνετε μισό κιλό για κάθε 35 χιλιόμετρα που περπατάτε - αρκεί να διατηρήσετε την πρόσληψη τροφής και άλλες δραστηριότητες σταθερά.

Αν περπατήσετε με έντονο ρυθμό (με ρυθμό 4 χιλιόμετρα ανά ώρα) για 30 λεπτά για πέντε ημέρες την εβδομάδα, θα διανύσετε 10 χλμ την εβδομάδα. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν περίπου 3 εβδομάδες για να χάσετε ένα κιλό, αν ο αριθμός των θερμίδων που καταναλώνετε παραμένει ο ίδιος.

Αν αλλάξετε τη διατροφή σας και ελαττώσετε την λήψη θερμίδων κατά 250 θερμίδες την ημέρα (½ φλιτζάνι παγωτό ή ένα αναψυκτικό), θα χάσετε ένα κιλό σε δύο εβδομάδες.

Συνοπτικά, καταναλώνοντας 250 θερμίδες λιγότερο και περπατώντας  για 30 λεπτά την ημέρα, θα καταφέρετε να χάσετε ένα κιλό περίπου σε μια μόνο εβδομάδα. Η μείωση της πρόσληψης θερμίδων ακόμα περισσότερο και η εντατική άσκηση επιταχύνει περαιτέρω τη διαδικασία.

Πηγές:  health.harvard.edu