Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012

Ασκήσεις για… κουρασμένους ...!


Δρ Δημήτρης Ζ. Ψυρρόπουλος
(dps.kardiologos@gmail.com & 2310-963-286 & 6944-372-956)

Ασκήσεις για… κουρασμένους

Δεν προβληματίζεστε, να ακούτε δικούς σας ανθρώπους να λένε συνεχώς πόσο κουρασμένοι είναι όταν προσπαθείτε να τους παρακινήσετε να γυμναστούν; Αυτό δεν ακούγεται σαν μια κοινότυπη δικαιολογία; Αυτή βέβαια είναι και η πιο συχνή δικαιολογία για να μην γυμναστούμε… ακόμα και προς τον ίδιο μας τον εαυτό.

Πώς γίνεται όμως τη γυμναστική να τη συστήνουν ως το καλύτερο φυσικό φάρμακο, όλοι οι ιατροί όλων των ειδικοτήτων (π.χ. καρδιολόγοι), όλοι οι ειδικοί άλλων σχετικών επιστημονικών χώρων (π.χ. γυμναστές), να τονίζουν την αποτελεσματικότητα και τα ευεργετήματά της για κάθε νόσο κι' εμείς οι ίδιοι να εφευρίσκουμε τρόπους ώστε να την αποφύγουμε.

Σύμφωνα με έρευνες στο Πανεπιστημίο της Georgia στις ΗΠΑ, η ήπια άσκηση μπορεί να αυξήσει την ενεργητικότητά μας κατά 20% και να μειώσει την κόπωση κατά 65%!

Δηλαδή … η κούραση από την άσκηση, μας ξεκουράζει!

Γι’ αυτό λοιπόν βάλτε περισσότερη άσκηση στη ζωή σας για να νικήσετε την κούραση και να αυξήσετε τα αποθέματα ενέργειας. Αν σκέπτεστε να κάνετε κάτι για την κούρασή σας καλό είναι να επιλέξετε το καλύτερο!

Με ποιον τρόπο;

Η παραγωγή ενέργειας στο σώμα μας γίνεται σε κυτταρικό επίπεδο, στα μιτοχόνδρια. Αυτά, αυξάνονται με την αεροβική (καρδιοαγγειακή) άσκηση, άρα αυξάνεται η ικανότητα του οργανισμού να παράγει περισσότερη ενέργεια.

Η φυσική άσκηση με μέτρο, μπορεί να βελτιώσει την ενεργητικότητά σας. Η ασφαλέστερη και πιο φυσική άσκηση είναι το περπάτημα. Είναι οικονομική, γίνεται οποτεδήποτε, οπουδήποτε, αρκεί να λαμβάνουμε τις προφυλάξεις αναλόγως του καιρού.

Είναι ήπια και μπορείτε να ελέγχετε την ένταση φροντίζοντας να είστε λίγο λαχανιασμένοι και εάν περπατάτε μαζί με άλλον, να καταλαβαίνετε ότι δεν είστε σε θέση να κάνετε μακρόσυρτους διαλόγους.

Εάν το έχετε δοκιμάσει και πειστήκατε, μπορείτε να προμηθευτείτε ένα ρολόι παλμογράφο που θα σας βοηθάει να ελέγχετε με ακρίβεια τη σωστή ένταση στην άσκησή σας. Για να ενημερωθείτε για το επίπεδο της έντασής σας, ρωτήστε κάποιον ειδικό.

Tips:

Εάν μπείτε στο σπίτι σας και καθίσετε για λίγο ανοίγοντας την τηλεόραση, είναι βέβαιο ότι δεν θα ξανασηκωθείτε.

Πριν μπείτε στο σπίτι να είστε αποφασισμένοι ότι θα φορέσετε τα αθλητικά σας και θα βγείτε αμέσως έξω, δεν χάθηκε τίποτε εάν το φαγητό περιμένει για 30 λεπτά.

Εάν πεινάτε, φάτε ένα φρούτο ώστε να πάρετε ενέργεια ‘κοροϊδεύοντας’ το στομάχι σας και πιείτε ένα – δύο ποτήρια νερό.

Είστε τυχεροί εάν έχετε σκύλο! Μόνο πρόβλημα ότι πηγαίνετε με τους ρυθμούς του… βλέπετε πρέπει να ενημερώνεται και αυτός για το ποιος πέρασε από τη γειτονιά, μυρίζοντας τα πάντα!

Σε όσους αρέσει ο χορός, χορέψτε με τη μουσική που σας ανεβάζει. Επιλέξτε το κομμάτι ή τα κομμάτια μουσικής διάρκειας τουλάχιστον 20 λεπτών και ξεκινήστε.

Ντυθείτε αναλόγως του καιρού, φροντίστε τον εαυτό σας.

Να θυμάστε:

1. Η ένταση στην άσκηση είναι ανάλογη της φυσικής κατάστασης που βρίσκεστε αλλά και της ηλικίας σας.

2. Για οποιαδήποτε άσκηση οφείλετε να πάρετε πρώτα τις οδηγίες του προσωπικού σας ιατρού και κυρίως του καρδιολόγου.

Πηγές: iatronet.gr (Λ. Σταυρόπουλος)