Τετάρτη, 6 Ιουνίου 2012

Πάχος: Εξολοθρεύστε τον εχθρό ... για πάντα!



Δρ Δημήτρης Ψυρρόπουλος

Λίπος: Εξολοθρεύστε τον εχθρό για πάντα

Βάλτε στο ψυγείο και το ντουλάπι σας τροφές-συμμάχους και βγάλτε το περιττό λίπος για πάντα από το σώμα σας.

Συχνά μπερδεύουμε το αδυνάτισμα με την απώλεια των περιττών κιλών κι όχι με την απώλεια του περιττού λίπους. Όμως είναι σημαντικό να τα διαχωρίζουμε, γιατί αν η απώλεια των κιλών δεν συνοδεύεται κι από την απώλεια του περιττού λίπους σημαίνει ότι χάνουμε από το σώμα μας πολύτιμο μυϊκό ιστό και υγρά.

Για να έχουμε ένα πετυχημένο αποτέλεσμα και να μην διακινδυνεύσουμε την υγεία μας, πρέπει να αποφεύγουμε τις υποθερμιδικές δίαιτες, να εντάξουμε τη γυμναστική στην καθημερινή μας ζωή και να ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή. Πολύτιμοι σύμμαχοι σ’ αυτή την προσπάθεια, οι φυσικοί λιποδιαλύτες, θα μάς βοηθήσουν να ξεφορτωθούμε το περιττό λίπος πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Και βέβαια πάνω από όλα τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες που βελτιώνουν εξαιρετικά το μεταβολισμό μας.

Ο καφές

Οι περισσότεροι από εσάς, θα ικανοποιηθείτε μαθαίνοντας ότι το αγαπημένο σας ρόφημα, εκτός από το να σάς ενεργοποιεί κάθε πρωί, φροντίζει να κάψετε λίπος. Όμως κι εδώ ισχύει το «ουκ εν τω πολλώ το ευ». Ένα- δύο καφεδάκια την ημέρα χωρίς ζάχαρη παρέχουν την αντιοξειδωτική ποσότητα που χρειάζεται. Οι διουρητικές και θερμογενετικές ιδιότητες της καφεΐνης βοηθούν στη γρήγορη καύση του λίπους, αλλά οι μεγάλες ποσότητες μπορούν να προκαλέσουν ταχυκαρδίες, αύξηση της πίεσης και πονοκεφάλους.

Τα αχλάδια

Σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου του Ρίο Ντε Τζανέϊρο, οι γυναίκες που κατανάλωναν 3 αχλάδια την ημέρα, λάμβαναν λιγότερο αριθμό θερμίδων καθημερινά, κι έχασαν περισσότερα κιλά από αυτές που δεν το έτρωγαν. Το αχλάδι  κόβει την όρεξη, αφού είναι πλούσιο σε διαιτητικές ίνες που μάς χορταίνουν και μάς αποτρέπουν από το να φάμε παραπάνω απ’ ό,τι πρέπει. Πλύντε το καλά και φάτε το μαζί με τη φλούδα του.

Το γκρέιπφρουτ

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες στην κλινική Scripps στην Καλιφόρνια, μισό γκρέηπφρουτ πριν από κάθε γεύμα μπορεί να σάς βοηθήσει να χάσετε μέχρι και μισό κιλό τη βδομάδα. Κι όλα αυτά χάρη στην πηκτίνη, μια ειδική ίνα που συνδέεται με τη λιποδιάλυση. Πλούσιο σε βιταμίνη C, και φυσικούς γαλακτοματοποιητές που καταπολεμούν το λίπος και τη χοληστερίνη, αλλά και σε κάλιο, το γκρέιπφρουτ δεν περιέχει καθόλου λίπος. Αν σάς φαίνεται πολύ πικρό, δοκιμάστε το με λίγη κανέλλα.

Η μουστάρδα

Η μουστάρδα επιταχύνει τον μεταβολισμό, με τον ίδιο τρόπο όπως η καφεΐνη. Είναι ασφαλής για τον οργανισμό και μπορεί να καταναλώνεται  άφοβα σε καθημερινή βάση, καθώς επιταχύνει τον μεταβολισμό κατά 20%-25% για αρκετές ώρες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καύση 45 περισσότερων θερμίδων ανά 700 θερμίδες που καταναλώνει ο οργανισμός.

Οι πιπεριές

Η θερμότητα που προκαλείται από τα καυτερά εγείρει τον μεταβολισμό, τον ενεργοποιεί και βοηθά να καεί το λίπος ευκολότερα. Η πιπεριά είναι επίσης γεμάτη με φυσικές ίνες που δημιουργούν αίσθημα κορεσμού για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τα φασόλια

Περιέχουν ένα ειδικό άμυλο, το λεγόμενο resistant starch (περίπου 10γρ. το φλιτζάνι), το οποίο έχει ισχυρή λιποδιαλυτική δράση. Ερευνητές στο Κολοράντο κατέληξαν ότι όταν τα προσθέτουμε στο γεύμα μας, καίμε μέχρι και 25% περισσότερο λίπος.

Τα αμύγδαλα

Σύμφωνα με έρευνα, όσοι έτρωγαν καθημερινά για έξι μήνες αμύγδαλα στο πλαίσιο μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής έχασαν μέχρι και το 18% του σωματικού τους λίπους. Αυτοί που ακολούθησαν δίαιτα με την ίδια ακριβώς ποσότητα θερμίδων και πρωτεϊνών, αλλά αντικατέστησαν τα αμύγδαλα με υδατάνθρακες ίδιας θερμιδικής αξίας, έχασαν μόνο το 11%.

Το σπανάκι

Το σπανάκι αποτελεί φυσική πηγή σιδήρου, βήτα καροτίνης, βιταμίνης C  και E. Έχει την ικανότητα να μειώνει τη χοληστερίνη , να αυξάνει τον μεταβολισμό και να καίει το λίπος, δίνοντάς μας τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Το πράσινο τσάι

Οι αντιφλεγμονώδεις και διουρητικές ιδιότητες του πράσινου τσαγιού το κάνουν ιδανικό βοήθημα για τη δίαιτα. Η συστηματική κατανάλωση του «καίει» τα αποθηκευμένα λίπη. Τα πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες και έχει εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα σε κατεχίνες. Οι κατεχίνες είναι ουσίες με ισχυρότατη αντιοξειδωτική δράση, που συμβάλλουν σημαντικά στην αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας αλλά και στην αύξηση της ταχύτητας του μεταβολισμού.

Τα φύκια

Όλες οι έρευνες που έχουν γίνει έως τώρα υποστηρίζουν ότι τα φύκια αποτελούν πολύτιμο σύμμαχο κατά της παχυσαρκίας. Το αλγινικό που περιέχουν  μπορεί να μειώσει την πρόσληψη του λίπους ακόμα και κατά 75% περισσότερο από πολλά φάρμακα κατά του λίπους, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται και η υφή της επιδερμίδας.

Η λεκιθίνη

Η χρήση της Λεκιθίνης βοηθά στη γρήγορη καύση των λιπών, καταπολεµά τη χοληστερίνη  εμποδίζοντας την εναπόθεσή της στα τοιχώµατα των αρτηριών που είναι βασικός παράγοντας πρόκλησης καρδιακών παθήσεων και περιέχει φώσφορο και βιταμίνη Ε που ενισχύουν τη µνήµη.

Το Guarana
Με αντιοξειδωτικές και διουρητικές ιδιότητες, το guarana είναι ένα ισχυρό θερμογόνο εξαιτίας της περιεκτικότητάς του σε καφεΐνη. Αν και συχνά χρησιμοποιείται ως τονωτικό, η λιποδιαλυτική δράση του είναι πολύ σημαντική.

Η σημύδα

Το αφέψημα από τα φύλλα της σημύδας έχει διουρητική δράση και βοηθά στη μείωση του ουρικού οξέος, στην καύση του περιττού λίπους αλλά και στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας.

Η ροδιόλα

Είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά είδη φυτών ανά τον κόσμο, το οποίο μέχρι τώρα δεν είχε γίνει δημοφιλές, επειδή λόγω των εξαιρετικών ιατρικών ιδιοτήτων του, τα μέρη όπου φυόταν ήταν μυστικά. Η Ροδιόλα αποτοξινώνει το ήπαρ και βοηθάει στην καύση του λίπους σε προγράμματα φυσικής άσκησης, χωρίς να εξαντλεί τα επίπεδα ενέργειας του ασκούμενου.

Πηγές: natura.nrg (Τ. Μαρκουτσά)