Κυριακή, 7 Αυγούστου 2011

Μπύρα και καρδιά: καλοκαιρινή, και όχι μόνο, σχέση ... αγάπης....!


Δρ Δημήτρης Ζ. Ψυρρόπουλος

Τα οφέλη από την κατανάλωση μπύρας...;! Μπύρα ή κρασί..;!

Η αυξημένη κατανάλωση μπύρας τώρα το καλοκαίρι φέρνει στην επιφάνεια το θέμα της θετικής δράσης που ασκεί στην υγεία μας. Ποιος σκέφτηκε ποτέ ότι θα υπάρξουν τόσα ... οφέλη για την υγεία ιδιαίτερα για την καρδιά και τα αγγεία μας πίνοντας μπύρα;  Πολλές μεγάλες έρευνες από σοβαρά ερευνητικά κέντρα έχουν δείξει ότι η μπύρα μπορεί να παράγει τα ίδια οφέλη με το κρασί...! ή ακόμη καλύτερα ...! 

Οι μελέτες (New England Journal of Medicine) δείχνουν ότι ένα ποτήρι μπύρας (δεν έχει σημασία το είδος) την ημέρα για τις γυναίκες και έως δύο ποτήρια την ημέρα για τους άνδρες μειώνουν τις πιθανότητες καρδιαγγειακών επεισοδίων (π.χ. εγκεφαλικό, έμφραγμα). Είναι γνωστό οτι τα καρδιαγγειακά νοσήματα είναι παγκοσμίως η πρώτη αιτία απώλειας ανθρώπων και η πρώτη αιτία σοβαρών και ανίατων αναπηριών. 

Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι (New England Journal of Medicine) αυτοί που πίνουν μία έως δύο μπύρες την εβδομάδα σε σύγκριση με εκείνους που πίνουν μία έως δύο μπύρες την ημέρα έχουν τις ίδιες πιθανότητες να πάθουν εγκεφαλικό επεισόδιο.

Το Texas Southwestern Medical Center υποστηρίζει ότι αυτοί που καταναλώνουν μέτριες ποσότητες μπύρας (μία ή δύο την ημέρα το πολύ) έχουν 30-40% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν έμφραγμα του μυοκαρδίου σε σύγκριση με εκείνους που δεν πίνουν μπύρα.


Άλλη μεγάλη μελέτη (British Medical Journal) που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από το University College (Department of Epidemiology and Public Health) και στην Πράγα από το Department of Preventive Cardiology δείχνει ότι οι άνδρες που πίνουν μπύρα σχεδόν καθημερινά ή 4-7 λίτρα  την εβδομάδα έχουν τον μικρότερο κίνδυνο να πάθουν καρδιακή προσβολή. Η προστατευτική όμως δράση της μπύρας χάνεται όταν αύξηθεί η κατανάλωση της.

Στο αλκοόλ έχει αποδοθεί η ικανότητά της να αυξάνει το ποσό της καλής χοληστερόλης (HDL) στο σώμα καθώς και να μειώνει τη δυνατότητα σχηματισμού θρόμβων στο αίμα.

Η μπύρα περιέχει πολυφαινόλες (αντιοξειδωτικές ουσίες) σε παρόμοια επίπεδα με τις τανίνες που περιέχει το κόκκινο κρασί και 4-5 φορές περισσότερο από το λευκό κρασί.

Η μπύρα περιέχει επίσης βιταμίνη Β6, η οποία εμποδίζει τη συσσώρευση του αμινοξέος ομοκυστεϊνη που έχει συνδεθεί με τις καρδιακές παθήσεις. Όσοι από εμάς έχουμε υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης είμαστε συνήθως πιο επιρρεπείς σε πρόωρη έναρξη της καρδιακής και αγγειακής νόσου.

Μια νέα μελέτη που έγινε στο TNO Διατροφής και Τροφίμων, Research Institute στην Ουτρέχτη δείχνει ότι εκείνοι που πίνουν μπύρα έχουν φυσιολογικά επίπεδα ομοκυστεΐνης ενώ  εκείνοι που πίνουν κρασί ή άλλα ποτά έχουν επίπεδα ομοκυστείνης έως και 10% υψηλότερα από τα φυσιολογικά. Είναι αξιοσημείωτο επίσης το γεγονός ότι εκείνοι που πίνουν μπύρα έχουν αύξηση 30% της βιταμίνης B6 στο αίμα τους. Σύμφωνα λοιπόν με τη μελέτη αυτή αλλά και άλλες αντίστοιχες, φαίνεται ότι η μέτρια κατανάλωση μπύρας είναι στην πραγματικότητα πιο υγιεινή για την καρδιά και τα αγγεία μας από ότι ειναι η κατανάλωση κρασιού και άλλων ποτών.

Διάφορα χρήσιμα για τη μπύρα:
 - είναι θρεπτική όταν καταναλώνεται με μέτρο
 - είναι χωρίς λιπαρά και χοληστερόλη
 - έχει χαλαρωτική επίδραση στον οργανισμό με αποτέλεσμα να μειώνεται το άγχος
 - βοηθά να κοιμηθείτε καλύτερα
 - βοηθά στην πρόληψη των καρδιακών και αγγειακών παθήσεων και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος
 - έχει αποδειχθεί ότι έχει θετικά αποτελέσματα για τους ηλικιωμένους. Βοηθά στη διαστολή των αγγείων και στην ούρηση.