Παρασκευή, 20 Μαΐου 2011

Μόνο γυμναστήριο; Αντί να «λιώνουμε» στο διάδρομο... αρκεί καθημερινή άσκηση μέτριας έντασης !!!


Δρ Δημήτριος Ψυρρόπουλος

Δεν είναι λίγες οι φορές που ενώ κάνουμε διάδρομο ή σηκώνουμε βάρη στο γυμναστήριο, ακούμε κάποιον να παραπονιέται ότι παρά την άσκηση δεν μπορεί να χάσει βάρος. Είναι αλήθεια πως κυριαρχεί η άποψη ότι ιδρώνοντας στο γυμναστήριο, θα αδυνατίσουμε. Πόσο αληθινό είναι όμως αυτό;
Έρευνα του περιοδικού TIME έρχεται να αποκαλύψει ότι η έντονη άσκηση όχι μόνο δεν μας βοηθάει στην απώλεια βάρους, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις μας παχαίνει κιόλας.
Η ευθύνη γι αυτό αποδίδεται στην έντονη, συχνά στρεσογόνο για τον οργανισμό, απώλεια ενέργειας, την οποία ο οργανισμός εκφράζει με έντονη πείνα. Την επόμενη φορά που θα περάσετε μία ώρα τρέχοντας πάνω στον διάδρομο, παρατηρείστε ότι αμέσως μετά είστε πιο επιρρεπείς σε «αμαρτωλά» σνακς, προκειμένου να φορτίσετε τις μπαταρίες σας.
Πόσο ένοχο όμως, μπορεί να είναι ένα κομμάτι κέικ ή ένα Energy Drink; Το πρόβλημα είναι ότι περιέχουν πολλές θερμίδες και λίπος. Με απλά λόγια, αν κάψουμε 200 θερμίδες και μετά φάμε άλλες 300, τότε αυτό που κερδίσαμε από την μία ώρα γυμναστικής είναι 100 παραπανίσιες θερμίδες.
Όσο για το λίπος, όταν μετά από πολύ κόπο κατορθώσουμε να κάψουμε 10 γραμμάρια λίπους – πράγμα δύσκολο-, δικαιούμαστε να φάμε μόλις 40 επιπλέον θερμίδες την ημέρα για να μην πάρουμε γραμμάριο, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Columbia.
Ακόμη ένα στοιχείο που ανέδειξε η έρευνα είναι ότι υπάρχει σύγχυση ως προς το ποιο είδος άσκησης είναι κατάλληλο για την απώλεια βάρους. Οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουμε ότι για να αδυνατίσουμε θα πρέπει να «λιώσουμε» στο γυμναστήριο. Κι όμως, αυτό είναι λάθος, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί.
Η έντονη άσκηση μπορεί να καταναλώνει θερμίδες, παράλληλα όμως μας εξαντλεί. Έτσι, σύμφωνα με την έρευνα, μας βυθίζει σε ακινησία για την υπόλοιπη ημέρα. Προτιμούμε το ασανσέρ από τις σκάλες, παίρνουμε το αυτοκίνητο στα ψώνια, αποφεύγουμε τις δουλειές του σπιτιού, την κηπουρική ή μια βόλτα με τον σκύλο μας και καθόμαστε στον καναπέ.
Οι ειδικοί προειδοποιούν. Τρεις ώρες έντονης άσκησης την εβδομάδα σε μια κατά τα άλλα καθιστική ζωή, όχι μόνο δεν μας αδυνατίζουν αλλά μας παχαίνουν κιόλας. Για να απολαύσουμε τα ευεργετικά οφέλη της γυμναστικής στο σώμα αλλά και στην υγεία μας, συνιστάται καθημερινή άσκηση μέτριας έντασης, όπως ένα μισάωρο περπάτημα.

Πηγές: tovima.gr